A nagy ÁTALAKULÁS

Mikóczi Ferenc: #MyWhy

2019. február 28. - A nagy ÁTALAKULÁS

Köszöntelek Drága Barátom!

Sorrendben a hét negyedik napjához érve ismételten hozom neked az új tanításomat. Olyan témával készültem, amely gyakran felmerült már az eddigi videóimban, cikkeimben, viszont lényegesnek tartom, hogy mindig a szemünk előtt legyen. A központban egy egyszerű szó áll, ám mégis mély, összetett jelentéssel bír.

Tudjátok, hogy mi az a kérdés, amely már az ősidőktől foglalkoztatja az emberiséget? A „MIÉRT?”.

Miért kel fel a Nap? Miért születtünk le erre a Földre? Miért éheznek több millióan, miközben mások javakban dúskálnak? Az embereket a „miértek” foglalkoztatják, mert mindenre tudni akarjuk a választ, a magyarázatot. Egy nagy tanító mondta egyszer: "Ha fogynak a kérdések, akkor egyre közelebb kerülsz önmagadhoz. És, ha már nem lesz több, akkor megérkeztél." Igaz, ami igaz, ettől még kicsit messze vagyunk, hiszen folyamatosan kérdezgetünk.

Ám, van a dolognak egy másik oldala is, a „Miért?” visz minket előre, ami miatt reggel kikelünk az ágyból. Ez hajt minket közelebb a vágyainkhoz, álmainkhoz. Végül, miért pont ezt a témát választottam ma?

Február 7-én, a Toastmasters Retorika klubtalálkozón az est házigazdája, Kiss Anikó egy izgalmas játékkal rukkolt elő. Hozott magával egy táblát, amin csak annyi állt: #MyWhy. Nekem adta azzal a feladattal, hogy a következő klubesten mondja el, hogy miért járok a klubba.

Az én célom, hogy fejlesszem a retorikai és nyilvános beszéd képességeimet. Ezáltal azt a sok tudást és tapasztalatot, amit az eddigi életem során megszereztem a kellő minőségben tudjam átadni az embereknek. Így is segítve az Átalakulásukat. Ezáltal képessé válhatnak arra, hogy jobbá tegyék a saját életüket, és a környezetüket is. Itt említhetném a Vulkán Társulást, vagy a BNI-t is, amikben ugyanazért veszek részt, hogy segítsek másokat.

Imádok pozitív emberek között lenni, másokat támogatni, és természetesen kommunikálni. Viszont nem mindegy, hogy milyen minőségben adom át a gondolataimat, érzéseimet. Hogy erőből akarunk kommunikálni, és ráerőltetni az akaratunkat másokra, vagy mint egy "közvetítő" adjuk át a tudást a Felsőbb Intelligenciától. Ezt még én is tanulom, és lépésről lépésre haladok a végső célom felé.

Képzeld el úgy, hogy bent áll a garázsodban egy vadiúj Aston Martin, ám nincs meg hozzá a slusszkulcs. Nézheted, beleülhetsz, gyönyörködhetsz benne... De nem tudod kivinni az útra, ahová való. Az a tudás, amit megszerzünk az életük során, arra van, hogy megosszuk másokkal. Mi értelme mindezt megtartani magunkban? Miért jó az, hogy nem segítünk az embertársainknak, miközben meglenne hozzá az eszközünk? Ahogy Hamvas Béla is mondta, amit megszereztél, azt oszd meg másokkal, mert a világ a tiéd.

Tehát az én „Miértem?“, amiért a győri Toastmasters Retorika klubba járok, hogy fejlesszem az előadói és beszéd képességeimet. Mondhatjuk, hogy mi itt Csallóközben nem tudunk helyesen beszélni a saját anyanyelvünkön. A mindennapi beszédünk során rengeteg szlovák és idegen kifejezést használunk, nem beszélve a különböző tájszólásokról. Ez nem szégyen, így nevelkedtünk, ezért kell újra megtanulnunk szépen magyarul kommunikálni. Az én következő célom, hogy a bennem lévő tudást majd angol nyelven is ugyanezen a szinten tudjam átadni.

A mai tanításom végéhez érve, kérlek tégy fel magadnak pár kérdést: "Mi az én nagy miértem? Milyen nyomot akarok hagyni a világban? Miért születtem pont ide, ahol most élek?"

Köszönöm, hogy velem tartottál. Bízom benne, hogy a mai témával is a segítségedre tudtam lenni. Ha tetszett a videóm kérlek iratkozz fel a Youtube csatornámra és küld tovább a barátaidnak, ismerőseidnek. Neked csak egy kattintás, neki a fényt jelentheti egy sötét labirintusban.

Namaste!

Mikóczi Ferenc – író, vállalkozó, mentor

A bejegyzés trackback címe:

https://nagyatalakulas.blog.hu/api/trackback/id/tr8914659399

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása