A nagy ÁTALAKULÁS

Mikóczi Ferenc: Miért változnak a kapcsolataink?

2019. február 07. - A nagy ÁTALAKULÁS

Köszöntelek Drága Barátom!

A hét negyedik napján ismét jelentkezem az új videómmal. A mai téma a kapcsolatokról szól, pontosabban, hogy miért változnak meg idővel a kapcsolataink?

Bizonyára megfigyelted már, hogy vannak olyan barátaid, ismerőseid, akikkel eltávolodtatok egymástól. Viszont helyettük új emberek léptek be az életedbe. Erről rengeteg okosságot láthatsz, hallhatsz a neten. A mai villámtanításomban megosztom veled a saját álláspontomat arról, hogy miért is történik ez.

Kezdjük ott, hogy az életem 45 éve alatt és megjártam mindkét végletet. Voltam a pokolban és a mennyben is. Fiatalabb koromban az alkoholizmustól kezdve, a szex-őrültséget át a rendőrségi balhékig mindenből kivettem a részem. Ezt nem felvágásból mondom el, hanem tisztább képet szeretnék adni arról, hogy miket éltem át.

Érdekes, hogy mindig olyan barátaim voltak, amilyen én is voltam az adott időszakokban. Ahogy a vonzás törvénye is mondja, hasonló a hasonlót vonzza. Ez viszont igaz a párkapcsolatokra is, amire most röviden kitérek. Ugye ismerős, hogy a kapcsolatok elején ott a nagy hév, a szerelem, a vágy... Majd idővel a szikra eltűnik, ellaposodik és megszokássá válik. Tudod, hogy mik egy párkapcsolat "gyilkosai"? A monotonitás, a közöny, az unalom és főleg az elvárások. Onnan tudom, hogy ezt a hibát én magam is elkövettem.

A Másikat akarjuk megváltoztatni, ahelyett, hogy először magunkkal kezdenénk. Ahogy a régi mondás tartja, fordítva ülünk a lovon. Ugyanis, ha mi változunk, úgy a környezetünk is változni fog velünk. A lényeg, hogy türelmesek legyünk, mert a legtöbb esetben a párok nem egy ütemben fejlődnek. Az is igaz, hogyha az olló már túl nagyra nyílt és a másik fél nem akar változni, akkor a kapcsolat percei meg vannak számlálva. Ha többet szeretnél tudni erről a témáról, akkor kattints a párokkal foglalkozó tanításomra. Most viszont vegyük szemügyre az élet más kapcsolati területeit is.

Ha már elindultál az Átalakulásod útján, akkor biztos megfigyelted, hogy ahogy fejlődsz, úgy cserélődik ki a baráti társaságod. Amikor 2012-ben Pongor-Juhász Attila coaching programján azt mondták nekem, hogy idővel el kell engednem a régi barátaimat, akkor bevallom, hogy ez engem nagyon zavart. Miért kellene elveszítenem a régi haverokat? Viszont beigazolódott amit mondtak, azt vettem észre, hogy kezdenek elfogyni a közös témáink, csak a tartalmatlan beszélgetések maradtak.

Általában csak a múltról beszéltek, arról, ami már nincs. Ám, ha fejlődni akarsz, akkor a jövőről, a céljaidról kell beszélned. Persze néha jó felidézni a régi sörözéseket, csínytevéseket egy-egy alkalommal. De nem lehet folyamatosan csak a múlt a téma. Olyan emberekkel kell beszélgetned, akiknek van jövőképük, akik tudják, hogy mit akarnak. Sokkal jobban fog érdekelni, hogy a másik milyen személyes vagy sikereket ért el, milyen képzéseken volt és mennyire fejlődött. Ezt a folyamatot nyugodtan nevezetjük természetes szelektációnak, mert ahogy tisztul az elméd, egyre magasabb tudati szintre lépsz, úgy fog a környezeted is tisztulni.

Az elején lehet benned rossz érzés amiatt, hogy csökken a kommunikáció a régi barátaiddal. Meglehet, hogy őket vagy magadat fogod okolni, amiért eltávolodtatok egymástól. De ne legyen benned negatív érzés emiatt. Mint mondtam, ez természetes tisztulási folyamat. A saját előrehaladásod szempontjából az a fontos, hogy a lehető legtöbb időt az Érzelmi Spirál harmónia szintjén töltsd. Mindegy úgy és akkor történik, amikor és ahogy annak történnie kell.

Köszönöm, hogy velem tartottál. Bízom benne, hogy a mai tanításommal is a segítségedre tudtam lenni. Ha tetszett a videóm kérlek iratkozz fel a Youtube csatornámra és küld tovább a barátaidnak, ismerőseidnek. Neked csak egy kattintás, neki a fényt jelentheti egy sötét labirintusban.

Namaste!

Mikóczi Ferenc – író, vállalkozó, mentor

A bejegyzés trackback címe:

https://nagyatalakulas.blog.hu/api/trackback/id/tr7314612682

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása