A nagy ÁTALAKULÁS

Mikóczi Ferenc: A 4 őselem - Hans Zimmer koncert felismerései

2020. február 20. - A nagy ÁTALAKULÁS

Köszöntelek Drága Barátom!

Eltelt egy újabb hét, én pedig ismét jelentkezem az új videómmal. A megszokott villámtanításoktól eltérően, ma egy élménybeszámolóval érkeztem. Ahogy a címből is láthatod, eljutottam korunk egyik legismertebb zeneszerzőjének, Hans Zimmernek a koncertjére.

Hans Zimmer, a frankfurti születésű zeneszerző már gyerekkorában tudta, hogy mivel akar foglalkozni. A szerzeményeiből árad az elhivatottság, a zene iránti szeretet és szenvedély. Maga a művész gyönyörűen összefoglalta, hogy mit is jelent számára a zene: "Ha történne valami, és többé képtelen lennék zenét szerezni, belehalnék. Ez nem csak egy munka. Nem csak egy hobbi. Ez az, ami miatt érdemes felkelni reggelente."

Ha a név nem ismerős számodra, biztos, hogy a műveivel már találkoztál, mivel Hans Zimmer jó néhány élvonalbeli produkcióhoz szerzett zenét, úgymint az Eredet, a Sötét Lovag-trilógia, a Gladiátor, Az utolsó szamuráj, vagy A Karib-tenger kalózai. Eddigi pályafutása során tízszer jelölték Oscar-díjra, amelyet ´95-ben az Oroszlánkirállyal meg is nyert. Emellett többszörös Golden Globe és Grammy-díj nyertes.

A koncert alatt sok felismerést kaptam, felszínre jöttek a régi emlékek. Eddig nem beszéltem róla, de nekem is van zenei múltam. Gyerekkoromban hét és fél évig jártam zenére és zongorán játszottam. A történethez tartozik, hogy ezt nem saját elhatározásból tettem, hanem édesapám nyomására. Épp ezért nagy volt bennem az ellenállás és affinitásom sem volt a zenéléshez.

A koncertet hallgatva megtapasztaltam a négy őselem dinamikáját. A tűz, víz, föld és a levegő minden számban valamilyen formában megjelent, hol erősebb, hol visszafogottabb szinten. Nem is beszélve az ötödik elemről, amit az alkímia éternek nevez, amely a négy elemet összefogta egy egésszé. Hans Zimmernél említettem az elhivatottságot, amit a koncerten fellépő összes zenészen is látni lehetett. Szinte átszellemülten játszottak, ami plusz energiát adott minden hangszernek.

Ami még a múltamhoz kapcsolódik, a zene tanulás után mondhatni hátat fordítottam a komolyzenének és fiatalon igazi kemény rocker voltam. Viszont ahogy telnek az évek, és az ember egyre bölcsebbé válik, úgy alakul át a zenei ízlése is. Még mindig szeretem a rockzenét, de már egyre nyitottabb vagyok a komoly művek irányába. Neked is azt javaslom, hogy tégy vele egy próbát. Amennyiben a régi, nagy klasszikusok kicsit eltántorítottak ettől a műfajtól, akkor bátran ajánlom neked Hans Zimmer műveit. Hidd el nekem, nagyon megnyugtató tud lenni.

Köszönöm, hogy ma is velem tartottál. Ha tetszett a videóm kérlek iratkozz fel a Youtube csatornámra és küld tovább a barátaidnak, ismerőseidnek. Neked csak egy kattintás, neki a fényt jelentheti egy sötét labirintusban.

Namaste!

Mikóczi Ferenc – író, vállalkozó, mentor

A bejegyzés trackback címe:

https://nagyatalakulas.blog.hu/api/trackback/id/tr4515482768

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása