A nagy ÁTALAKULÁS

Mikóczi Ferenc: Mik a változás jelei?

2019. május 30. - A nagy ÁTALAKULÁS

Köszöntelek Drága Barátom!

Sebes szárnyakon elröppent egy újabb hét, ami azt jelenti, hogy ismét eljött a villámtanítás ideje. Több, mint két éves múltra tekintve vissza az a szokásom, hogy minden csütörtökön egy videóval jelentkezem. Mondhatni, ez már egy hagyomány és mint olyan, az állandóságon alapszik. Viszont a mai témám ennek pont az ellenkezőjéről, a  változásról szól, pontosabban a változás jeleiről.

A nagy Átalakulás című könyvemben gyakran visszatérő elem a változás és annak fontossága. Az sem véletlen, hogy pont ezt a címet kapta. A világban körbenézve mit látsz? Az élet szüntelen mozgás, változás. Szinte semmi sem állandó (kivéve idén májusban az eső). Ha mi nem követjük, akkor azt fogjuk észrevenni, hogy lemaradtunk, megragadtunk a múltban.

2012 előtt én sem akartam ezt elfogadni. Átvitt értelemben remeteként egy sötét erdőben éltem, elzárkózva a fény elől egy illúziót kergetve. Persze tudom, hogy ez rossz út volt, ezért ma már boldogan járok a változásokkal tarkított élet ösvényén. Ahogy a legtöbb dolog, úgy a változás is belülről indul. Meghozol egy döntést, hogy nem akarod azt az életet élni tovább, amit eddig. Az elején nehéz lesz, de hidd el nekem, megéri. Tapasztalatból mondom.

Hét évvel ezelőtt első lépésként én őszintén szembenéztem mindazzal, amit rosszul csináltam. Mi az, amit az elvárások szerint csináltam és mi minden akartam birtokolni. Ugyanis mi emberek nagyon szeretünk birtokolni, magunkénak tudni tárgyakat, pénzt, sőt még embereket is. De az igazság, hogy itt a fizikai síkon semmi sem a mi tulajdonunk. Foggal-körömmel ragaszkodunk olyan dolgokhoz, amik valójában nem is a mieink. Vajon ezek közül mit fogunk magunkkal vinni, mikor elhagyjuk ezt a létsíkot? Ezek külsőségek, amikkel mi azonosítjuk magunkat. Kérlek tégy fel magadnak egy kérdést: "Ha egyik pillanatról a másikra elveszíteném az összes vagyonomat, a szeretteim, barátaim elhagynának, akkor ki lennék én?"

A legtöbb ember azért nem mer meghozni döntéseket és a változás útjára lépni, mer fél. Fél az új dolgoktól, mert azokat nem ismeri. Ehelyett a ragaszkodásunk miatt marad minden a régi, boldogtalan mederben. Igaz, hogy miután elkezdesz változni, néhány ember ki fog kerülni az életedből. Mindazok, akik nem tudják elfogadni az új énedet, mert a régihez ragaszkodni. Ahhoz, akit eddig ismertek. Viszont olyan embereket fogsz bevonzani, akik segítik a fejlődésedet, akik tisztességesek és akikkel egy irányba mentek.

Akik a változás után elhagynak, azokra soha ne haragudj. Légy elfogadó és türelmes. Lehet úgy fogod érezni, hogy bántanak téged, de ezt tudat alatt teszik, nem szándékosan. Egyszerűen csak ragaszkodnak ahhoz az emberhez, akit ők ismertek, esetleg a biztonságot jelentette nekik.

Röviden összefoglalva, ha változni akarsz, ha jobb életet akarsz élni, akkor szembe kell nézned önmagaddal és a régit el kell hagynod. Kőkemény döntéseket kell meghoznod, viszont hidd el nekem megéri.

Köszönöm, hogy velem tartottál. Bízom benne, hogy a mai témával is a segítségedre tudtam lenni. Ha tetszett a videóm kérlek iratkozz fel a Youtube csatornámra és küld tovább a barátaidnak, ismerőseidnek. Neked csak egy kattintás, neki a fényt jelentheti egy sötét labirintusban.

Namaste!

Mikóczi Ferenc – író, vállalkozó, mentor

A bejegyzés trackback címe:

https://nagyatalakulas.blog.hu/api/trackback/id/tr4214869408

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása