A nagy ÁTALAKULÁS

Mikóczi Ferenc: Miért légy türelmes?

2019. május 16. - A nagy ÁTALAKULÁS

Köszöntelek Drága Barátom!

Habár az időjárásból úgy tűnhet, hogy visszafelé forog az idő kereke és megint novembert írunk. A valóság az, hogy eltelt egy újabb hét, én pedig hozom neked a friss, ropogós villámtanításomat. Ma egy olyan témával készültem, ami napjainkban egyre inkább hiánycikknek számít az életünkben. Te türelmes embernek tartod magad?

A nagy Átalakulás című könyvemben őszintén írok arról, hogy amikor a türelmetlen osztották, én elfelejtettem sorba állni. Miután megházasodtam, az apósom (nyugodjék békében) gyakran megjegyezte, hogy: "Ez a Feri mindent azonnal akar! Adj Uram, de rögtön!". Mi tagadás, ebben igaza volt, valóban ilyen típus volt.

Viszont ahogy az ember korosodik, az évekkel egyre bölcsebbé válik. Kérlek engedd meg, hogy megosszam veled az egyik esetemet, amely szorosan kapcsolódik a mai tanításomhoz.

A hétvégén úton voltam a teherautóval, nyugodt tempóban haladtam az autópályán. Egyszer csak azt vettem észre, hogy a motortérből füst kezd beszivárogni a kabinba. Félrehúzódtam, megálltam az egyik pihenőnél, majd magamhoz vettem a desztillált vizet. Ezek után felnyitottam a kabint, és láttam, hogy motorból kiáramló hő miatt az utastér alján található filc kezd lángra kapni. A vízzel eloltottam a parazsat, leellenőriztem, hogy minden rendbe van-e. Kis javítás után visszaengedtem a kabint és higgadtan folytattam tovább az utam.

Ahhoz, hogy jobban megértsd a rövid történetem lényegét, vissza kell tekintenünk 2012 előtti évekbe. Akkor ez az eset úgy nézett volna ki, hogy én idegesen, már-már pánikolva kiugrok az autóból, miközben arra gondolok, hogy fel fog robbanni, nem érek a célállomásra, mit fogok kezdeni a kiégett autóval... Hajlamosak vagyunk rá, hogy elvesszük az önuralmunkat és azonnal a legrosszabb eshetőségre gondoljunk.

A türelmetlenséggel kapcsolatban említhetnék két sokkal gyakoribb esetet, amikor az ember el tudja veszteni az önuralmát. Gondolom veled is megesett már, hogy beléptél a posta ajtaján és egy hosszú sorban találtad magad, ami alig akar előre mozdulni. Az emberek egyre idegesebbek, morgolódnak, beszólogatnak, főleg, ha még valaki meg is próbál tolakodni.

De ugyanez a helyzet akkor is, amikor a dugóban rostokolsz órák hosszat. Késében vagy, az autók egy helyben állnak, te pedig egyre jobban húzod fel magad. Ezekben az esetekben kérlek tégy fel magadnak egy kérdést: Ha frusztrált és ideges leszel, akkor a sor a postán vagy a dugóban gyorsabban fog haladni? Akkor meg miért húzod le magad az Érzelmi Spirálon?

Tartsd észben, hogy a türelem arányos az önuralommal. Amennyi önuralom, annyi tudás. Amennyi tudás, annyi önuralom. Ha mélyebben belegondolsz, ezek az alkalmak jók arra, hogy fejleszd magad. A sorban állva van időd megfigyelni saját magad, az érzéseidet, a gondolataidat, a viselkedésedet. A dugóban ülve hallgathatsz hanganyagokat, vagy relaxációs zenét hallgathatsz, miközben megtervezed a napod hátralevő részét. Az ember általában valahol máshol akar lenni, ezért nem éli meg az adott pillanatot.

Hosszútávon a türelem mindenképp előreviszi az életed. Az érzelmi állapotok legfelsőbb szintjén, a harmónia eléréséhez a türelem nélkülözhetetlen. Türelmetlenséggel nem tudod megtartani a belső békédet.

A mai tanításom lezárásaként megosztom veled Assisi Szent Ferenc csodálatos gondolatát, amely mély és fontos tanítást hordoz magában:

"Istenem, adj nekem türelmet, hogy elviseljem, amit nem tudok megváltoztatni. Bátorságot, hogy megváltoztassam, amit tudok. És bölcsességet, hogy a kettőt meg tudjam különböztetni."

Köszönöm, hogy velem tartottál. Bízom benne, hogy a mai témával is a segítségedre tudtam lenni. Ha tetszett a videóm kérlek iratkozz fel a Youtube csatornámra és küld tovább a barátaidnak, ismerőseidnek. Neked csak egy kattintás, neki a fényt jelentheti egy sötét labirintusban.

Namaste!

Mikóczi Ferenc – író, vállalkozó, mentor

A bejegyzés trackback címe:

https://nagyatalakulas.blog.hu/api/trackback/id/tr414829860

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása