A nagy ÁTALAKULÁS

10 napos tisztítókúra

2018. október 02. - A nagy ÁTALAKULÁS

Te is érezted már úgy, hogy lélekben rendben vagy, viszont fizikailag mégsem vagy a toppon? Valamiért nem tudtál rájönni, hogy mi lehet az oka?

tisztitokura_n_a.jpg

Velem éppen ez volt a helyzet az elmúlt időszakban. Jól éreztem magam, mondhatom, hogy az Érzelmi Spirál felső részén helyezkedtem el. Viszont a testemről ez már nem volt elmondható. Az okát is tudtam, helytelenül, rendszertelenül táplálkoztam és nem rágtam meg alaposan az ételeket, valamint az utóbbi időben picit "bűnöztem" is. Az egyik korábbi villámtanításomban - amelyet itt találsz - beszéltem erről.

Pár héttel ezelőtt részt vettem Kövesdi Natália előadásán. Natália a mágnes terápia mellett a kiegyensúlyozott táplálkozással is foglalkozik. Az előadásán szó esett a Yin-Yang ételekről amelyeknél fontos, hogy egyensúlyban kerüljenek a szervezetünkbe. Ugyanis, ha valamelyik végletbe esel, és egyoldalú lesz a táplálkozásod, akkor előbb vagy utóbb az is betegséghez fog vezetni.

Szóba került egy tisztítókúra is, amelynek a lényege, hogy 10 napon keresztül csak barna rizst eszel és vizet iszol. Tehát a kúra ideje alatt semmi mást nem viszel be a szervezetedbe, még egy pohár teát vagy kávét sem.

Miért pont barna rizs?

Említettem a Yin-Yang ételeket. A barna rizsről tudni kell, hogy ez egy neutrális étel, tehát egyik csoportba sem tartozik. A 10 nap alatt, amíg csak ezt eszed és vizet iszol, a bélrendszered megtisztul a lerakódott salakanyagoktól.  Tudni illik, hogy az emésztésükben a belek nagyon nagy szerepet játszanak, ugyanis itt szívódik fel a tápanyagok nagy része. Szóval, a sok a lerakódás, akkor a felszívódás és a beépülés hatása is nagyban csökken.

izeselet_38_het_stock_szept24_825x460_00001.jpg

Párommal, Ildikóval együtt döntöttünk, hogy szeptember 18-tól belevágunk. Ha te is szeretnéd kipróbálni, - amit csak ajánlani tudok - akkor megosztom veled a barna rizs elkészítésének receptjét.

  • A rizst lemossuk, lecsepegtetjük, majd lassú tűzön szárazon (zsiradék nélkül) kicsit megpirítjuk.
  • Mindaddig pirítjuk, míg elkezd pattogni és kezd kellemes illata lenni, de nem ég meg.
  • 2,5-szeres vizet öntünk rá és enyhén megsózzuk. Főzési idő a zacskón rajta van (15-45 perc).
  • Amikor megfőtt, fedő alatt még pihentetjük és 20-30 perc múlva kezdünk a fogyasztásához.

Amire még nagyon ügyelj, a tisztító kúra ideje alatt kétszer annyi vizet fogyassz, mint amennyit normál körülmények között iszol.

Csak egy kis megjegyzés: az előfőzött rizs kevésbé megfelelő, mert a főzés félbeszakítása, ezután a tárolása, majd újra főzése csökkenti az energetikai értékét. Ne sajnáljátok a főzési időt, minél tovább van főzve, annál több tűzenergiát fog tartalmazni, annál hatékonyabb lesz a méregtelenítés- és ez a cél.

A mennyiségről: ha jól megrágod, kevés is elég, mert jobban hasznosulAz ideális az lenne, hogy minden falatot 100x rágjunk meg, keveredjen a falat jól a nyállal. Ez a mai rohanó, gyors világunkban szinte elképzelhetetlen, de törekedjetek az alapos, hosszú ideig tartó rágásra- ez nagyon fontos. Egy felnőtt embernek az első napokban 2 csésze rizs elegendő, később ettől kevesebb is elveszi az éhséget. Rizsevés használati útmutatója: rágni, rágni, rágni!

Mielőtt elkezded, a megelőző hetekben minél több vitamint fogyassz, hogy legyenek tartalékaid, mert a kúra ideje alatt erre nem lesz lehetőséged és a méreganyagokkal együtt természetesen a vitaminok is kiürülnek. Még egy nagyon fontos információ, hogy holdtölte után kezd el, mikor a Hold fogyni kezd.

Most, hogy végeztünk a kúrával, elárulom, hogy az első 2-3 nap nehéz volt, amíg a szervezetem átállt az új étkezésre. Ahogy szabadultak fel a méreganyagok, az hatással volt a hangulatomra is. Ingerültebb voltam, feszélyezve éreztem magam. Mindenkinél más-más formában jelentkezhetnek mellékhatások. 

Emellett, ahogy teltek a napok egyre jobban éreztem a fizikai gyengeséget is. Fáradtabb voltam, alacsonyabb volt az energiaszintem, és lassabb voltam, hiszen kevesebb tápanyag került be a szervezetembe, miközben a szokásos ütemben a fizikai munkát is végeztük. Viszont ez egy ilyen kúránál teljesen normális, hiszen pont ez a tisztítás a lényege. Az ötödik, hatodik nap körül ez átfordult, egyre energikusabbnak éreztem magam és az éhségérzetem is elmúlt. De amennyiben ezeken kívül bármilyen elviselhetetlen tünetet vagy panaszt érzel, akkor azonnal fejezd be.

Ha tisztességesen betartod a kúrát, az úgy letisztítja a szervezetedet sejtszinten, mint ahogy a kőműves leveri a tégláról a vakolatot.

A tisztítás utolsó fázisaként, amolyan zárszóként végy a szádba egy gerezd fokhagymát és egy fél szelet kenyérnek a héját - ahogy a képen is látod. Kezd el alaposan péppé rágni, nagyjából 3-5 percig, majd köpd ki. Ez a végső folyamat segít feloldani a szájüregben felhalmozódott lerakódásokat.

pentek_kaja.jpg

A 10 nap elteltével sokkal jobban érezzük magunkat mindketten. Amiért sikeresen végigcsináltuk, ma reggel egy laktató és gusztusos reggelivel leptem meg a páromat. Persze, ez nem azt jelenti, hogy mostantól válogatás nélkül mindent megeszünk, ami csak az utunkba kerül. Fontos, hogy ne mohón habzsolva kezdjünk el enni, hanem fokozatosan adagoljuk az ételt. A testünknek újra meg kell szoknia a hagyományos étkezést. 

Az egészség megóvásának érdekében a kiegyensúlyozott és rendszeres táplálkozás hatalmas szerepet játszik. Ahogy a régi mondás tartja: "Ép testben ép lékek!".

De azt se felejtsd el, hogy a lélek is képes megbetegíteni a fizikai testet. Vagyis "Ép lélekben ép test!". Ha kiegyensúlyozottan táplálkozol, minőségi ételek fogyasztasz, akkor észre fogod venni, hogy mennyivel több energiád van. Én azt tanácsolom, hogy előtte konzultálj valakivel és bátran próbáld ki. Én nem vagyok orvos vagy természetgyógyász, a saját tapasztalataimat osztom meg veled, azt, ami nálam bevált. Ha bármilyen kérdésed van a kúra részleteivel kapcsolatban, akkor bátran vedd fel velünk a kapcsolatot.

A lényeg, hogy ha elhatároztad magad és ha jó a hozzáállásod, akkor tudj parancsolni magadnak. Mert elő fog fordulni kis megingás, de tudatosítsd, hogy csakis magadért teszed, és így közelebb kerülsz önmagadhoz. Ne másoknak akarja bizonyítani. Szívből kívánom, hogy tudd végigcsinálni!

Ha pedig végigcsináltad, kérlek oszd meg velünk a saját tapasztalataidat.

Namaste!

Mikóczi Ferenc – író, vállalkozó, mentor

A bejegyzés trackback címe:

https://nagyatalakulas.blog.hu/api/trackback/id/tr1514268897

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása