A nagy ÁTALAKULÁS

Mikóczi Ferenc: Őszinteség

2018. július 26. - A nagy ÁTALAKULÁS

Köszöntelek Drága Barátom!

Csütörtökhöz híven a megszokott környezetből jelentkezem, hogy elhozzam neked az új villámtanításomat. Ma egy olyan témával készültem, ami az én életemben központi szerepet játszik és az eddigi videóimban is sokszor szóba került. Ez pedig az őszinteség.

Neked mit jelent az őszinteség?

Azt tapasztalom, hogy ez egy nagyon tág fogalom. Szinte mindenki máshogy határozza meg és nehezen tudják behatárolni. Valakinek csak a teljes őszinteség fele meg, még ha ez sokaknak nem is tetszik. Másoknak viszont egy kis füllentés vagy kegyes hazugság még belefér.

Az egyik korábbi videómban beszéltem neked az őszinteség szintjeiről. Most még részletesebb magyarázatot adok neked és visszatérünk egészen az alapokig. Ahogy megszokhattad, tőlem most is csak a lényeget kapod.

Ahogy említettem, vizsgáljuk meg az alapokat, ami visszanyúlik egészen a gyerekkorba. Egy régi mondás úgy tartja, hogy a gyerekek mindig igazat mondanak, és ez így is van. Mégis mi az oka, hogy idővel ezt a szokást elhagyjuk és elkezdünk füllenteni?

Ennek oka nem más, mint a szülői ráhatás. Bizony, még ha most furán is hangzik, de gondolj csak bele. Sokszor megesik, hogy a gyerekek egy társaságban leleplezik a szüleiket és elmondják az igazat. Ez velem is megesett és otthon meg is kaptam a fejmosást, hogy nem kell mindent elmondani. A szülők így gyakorolnak nyomást a gyerekeikre, akik szépen lassan megtanulnak hallgatni, majd jönnek a kis füllentések, féligazságok. Innen ered, hogy felnőttkorban miért más az értékrendünk.

Miért is fontos őszintének lenni?

Nézzük meg, hogy milyen két negatív következménnyel járhat az, ha nem mondasz igazat.

1. Bűntudat

Mielőtt válaszoltál volna egy kérdésre megszólalt a fejedben az Angyal és az Ördög hangja. Nem álltál meg a résben és engedtél a kis patás csábító szavának, aki a hazugságra biztatott. Abban a pillanatban ez jó döntésnek érezhetted, de hidd el nekem, előbb vagy utóbb megszólal a lelkiismereted. Próbálhatod leplezni, de a szemed el fogja rólad árulni az igazat.

Ha már elindultál az utadon és figyeled saját magadat, akkor vizsgáld meg, hogy mi állt a döntésed hátterében. Miért nem voltál őszinte? Szinte minden esetben félelem húzódik meg a színfalak mögött. Félünk a következményektől, ezért nem vagyunk őszinték. Ilyen szinten figyeld saját magad és az embereket a környezetedben.

2. Lelepleződés

Helytelenül cselekedtél és lebuktál. Adott pillanatban nem gondoltál a következményekre és a lelepleződésre. De jól jegyezd meg, előbb vagy utóbb az igazság mindig a felszínre kerül.

Én alapból őszinte ember vagyok, de bevallom, hogy korábban én is trükköztem. Megvolt a "betyárbecsületem", de időnként mégis letértem a helyes útról - erről bővebben olvashatsz A nagy Átalakulás című könyvemben. Ahogy írtam, az igazságot nem lehet sokáig titkolni és a lelepleződés idővel elkerülhetetlen. A legtöbb esetben nem mások, hanem mi buktatjuk le saját magunkat. Ennek következtében pedig elveszíthetjük mások bizalmát. Ezt újra kivívni pedig nagyon-nagyon nehéz.

Éppen ezért azt tanácsolom neked, hogy alapból mindig légy őszinte. Vállald a felelősséget a döntéseidért, mert ez a helyes út. Ahogy cselekszel, azok az érzések fognak hozzád visszajönni, ezt ne felejtsd el. Járj mindig a helyes úton!

Végezetül megosztom veled azt, amit a legtöbb nagy tanító nem árul el, az őszinteség növeli az önbizalmad és szabaddá tesz. Ezáltal úgy éled a mindennapjaidat, hogy mindenért felelősséget vállalsz, Abraham Lincoln szavaival élve:

"Nem szökhetsz el a holnap felelősségétől azzal, hogy ma kibújsz alóla."

Tudd, hogy csak őszintén érdemes...

Bízom benne, hogy a mai tanításommal is a segítségedre tudtam lenni. Ha tetszett a videóm kérlek iratkozz fel a Youtube csatornámra és küld tovább a barátaidnak, ismerőseidnek. Neked csak egy kattintás, neki a fényt jelentheti egy sötét labirintusban.

Köszönöm, hogy ma is velem tartottál. Jövő héten a megszokott időpontban várlak a következő videómmal, amikor is az olvasás fontosságáról fogok beszélni.

Namaste!

Mikóczi Ferenc – író, vállalkozó, mentor

A bejegyzés trackback címe:

https://nagyatalakulas.blog.hu/api/trackback/id/tr1414134067

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása