A nagy ÁTALAKULÁS

A Szupertréninges felismerésem

2018. április 27. - A nagy ÁTALAKULÁS

szupertrening_blog.jpg

A mai egy különleges bejegyzésem, amire tekints úgy, mint egy élménybeszámolóra, mégpedig a festői Margit-szigetről, Nyilvános Beszéd és Retorika Szupertréningről. Hidd el nekem, hogy a Szupertréning elnevezés egyáltalán nem túlzó. De ne szaladjunk ennyire előre, kicsit utazzunk vissza az időben.

Ahogy már többször írtam, az utóbbi években az önfejlesztés a szenvedélyemmé vált. A magánéletemben és a vállalkozásomban is arra törekszek, hogy egyre több tudást szerezzek meg. És ami még ennél is fontosabb, ezeket alkalmazzam és átadjam. A 2016-ban kiadott A nagy Átalakulás című könyvben részletesen, kendőzetlenül leírom az ide vezető utamat. Emellett azt is, hogyan találtam meg az én igazi küldetésemet, ami az oktatás.

A tanítás egyik nagyon fontos eleme, hogy érthetően tudd átadni a benned lévő tudást és tapasztalatokat. Ez pedig anélkül nem megy, ha nem tudod magad szépen kifejezni és a közönség bealszik az előadásodon. Nagy valószínűséggel már te is voltál olyan előadáson, amiből csak annyira emlékszel, hogy dögunalom volt, de azért végigülted.

Mivel mindig szerettem tiszta lapokkal játszani, ezért nem szégyellem bevallani, hogy fejlesztenem kellett az előadói képességeimet. Magyarként élek Felvidék, ami óhatatlanul magában hordozza a tájszólást és a mindennapos beszédben használt szlovák kifejezéseket. Nem beszélve azokról a szavakról, amiket rajtunk kívül senki sem ért meg. 

Ez az indíttatás vezetett oda, hogy jelentkeztem Manhertz József Nyilvános Beszéd és Retorika Szupertréningére. Szombaton pedig már második alkalommal vettem részt a "kapcsolódások mesterének" programján.

szupertrening_fokep.jpg

Ha annyit írnék, hogy lenyűgöző volt, még az sem fedné teljes mértékben a valóságot. Józseftől a két képzés alatt rengeteg hasznos tudást kaptam. A kommunikáció új dimenzióját nyitotta meg előttem. Sőt, abban a hatalmas megtiszteltetésben részesültem, hogy én konferálhattam őt fel a nyitásnál. De most nem akarom megírni, hogy mit kaptam magától a tréningtől (sok-sok hasznos tudást), hanem, két nagy felismerésemet akarom veled megosztani.

Az első egy magyarországi hölgyhöz kapcsolódik. Az önfejlesztésem során ismerkedtem meg Anitával, aki néhány hete megkért, hogy olvassam el a készülő könyvét és írjak hozzá ajánlást. Anita könyve szintén az előadás művészetéről szólt. Nagyon részletesen írta le, hogyan kell felépíteni egy beszédet és az egészet egy sztori köré fűzni. Ezt úgy nevezi, hogy "Storytelling". Nagyon érdekes volt és tetszett a koncepció.

Tehát megszereztem egy új tudást, amit követett a következő lépés, gyakorlatban is elkezdtem alkalmazni. Rögtön az első adandó alkalommal felhasználtam Anita technikáját a beszédemnél és bejött. Szóval első kézből garantálom, hogy amit ő leírt, az működik.

A második felismerésem a gyermekeinkhez kapcsolódik. Furán hangozhat annak fényében, hogy a Szupertréningen felnőttek vettek részt 25-től egészen 72 éves korig. A képzés végén József mindenkit megkért, hogy 1-2 percben foglalja össze, hogy mivel gazdagodott a nap végére. A teremben helyet foglaló embereket hallgatva megláttam bennük a gyereket. Teljesen libabőrős lettem. Szinte mindenkiben ugyanazok a visszatartó falak voltak, amiket kiskorukból hoztak magukkal.

Gondolj bele, ha az iskolákban azt tanítanák, hogy bátran merj kiállni tömeg elé beszélni, mennyi gátlástól tudnának megszabadulni? Nem pedig évekkel később, plusz idővel, energiával és pénzzel kellene ezt a hiányosságot bepótolni és visszanyerni az önbizalmukat.

Mert bizony a mai gyerekek és tinédzserek nagy hányada önbizalomhiánnyal és önértékelési zavarokkal küzd. Számomra ez nem újdonság, ugyanis a Vulkán Társulással szervezett táborainkban és az iskolai megjelenéseinken minden alkalommal tapasztalom. Ezért már azt is tudom, hogy mivel lehet nekik visszaadni a hitet saját magukba.

blogra_na.jpg

A rendezvényeinken első kézből tapasztalom, hogy mennyire sikeresen le lehet rombolni az önmagukról alkotott torz képet, ami után elkezdik magukat értékelni. Elhiszik, hogy értékes emberek, és felismerik milyen tehetség rejlik a lelkükben. Ezt továbbfokozva a július 6.-8. között megrendezésre kerülő III. Életmód Táborban még ráteszünk egy lapáttal. Garantálom, hogyan azok a fiatalok, akik velünk tartanak a három nap alatt olyan tudással és önbizalommal fognak távozni, amivel hegyeket lesznek képesek megmozgatni.

Ha pedig szeretnél még többet megtudni a Vulkán Társulás munkájáról és céljáról, akkor gyere el május 8-án a dunaszerdahelyi Magyar Majálisra. Ahol személyesen beszélhetsz velünk, kérdezhetsz és még többet megtudhatsz a Vulkán - tehetséggondozó társulásról és júliusi III. Életmód Táborról

Namaste!

Mikóczi Ferenc - író, vállalkozó, mentor

 

A bejegyzés trackback címe:

https://nagyatalakulas.blog.hu/api/trackback/id/tr8313871898

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása