A nagy ÁTALAKULÁS

Mikóczi Ferenc: 25 éve együtt

2019. február 14. - A nagy ÁTALAKULÁS

Köszöntelek Drága Barátom!

A hét negyedik napján ismét jelentkezem az új videómmal. A mai tanításom ismét a kapcsolatokról fog szólni, viszont rendhagyó lesz a maga nemében. Az ihletet a saját házasságomból merítettem, pontosabban abból, hogy 2019. február 12-én volt a 25. házassági évfordulónk. Nem célom párkapcsolati tanácsokat adni, egyszerűen a saját tapasztalataimat szeretném veled ismét megosztani.

"Mint hegyek közt a liliom, úgy nő a szerelem a sziklás talajon."

 

Ez a gyönyörű idézet szerepelt az esküvői értesítőnkön, és mi Ildikóval megfogadtuk, hogy bármi is történjen, együtt megyünk végig az utunkon. A nagy Átalakulás című könyvemben őszintén írok a kapcsolatunkról, arról a sok jóról és rosszról, amin közösen átmentünk. Ezért most nem akarom újra elmesélni az összes részletet. Ehelyett betekintést szeretnék neked nyújtani egy kapcsolat működésének a rejtekébe.

Ha már voltál szerelmes, akkor biztosan jól ismered a mámorító érzést, ami ilyenkor a hatalmába kerít. Az egész világ rózsaszín ködbe burkolózik. A pároddal, mint két mágnes, folyamatosan vonzzátok egymást. Viszont az idő haladtával az érzelmek intenzitása kezd alábbhagyni. Az első hatalmas lángok kisebb tüzekké mérséklődnek. Egyre kevesebb idő fordítunk a másikra, a kapcsolatunkról a fókusz átkerül az élet más területeire.

Így volt ez a mi házasságunkban is. Szinte az összes energiánkat a gyermekeink nevelésére, a munkára és az egzisztenciánk kiépítésére fordítottuk. Évekig ment ez a folyamat, néha fent, néha lent, olykor a mennyben, máskor a pokolban. Voltak kisebb-nagyobb holtpontok a kapcsolatunkban, mígnem elértünk arra a szintre, amit én úgy hívok, hogy a "halál-völgy". Egy sötét szakadék legmélyebb, legsötétebb részét képzeld magad elé. A legtöbb esetben a párok ezen a ponton adják fel és engedik el egymás kezét. Vagy esetleg kikacsingatnak és egy harmadik személynél keresik a boldogságot.

Egy dolgot szembeötlő ezeknél az eseteknél, általában a másik felet hibáztatjuk. Őt okoljuk a kialakult helyzetért, őt akarjuk megváltoztatni, ahelyett, hogy a tükörbe néznénk. Ha változtatni akarsz a környezeteden, akkor magaddal kezd. Így volt ez nálunk is. Amint én elkezdtem változni és fejlődni, idővel Ildikó is követett. Nem állítom, hogy ezzel egy varázsütésre minden rendbe jött közöttünk.

Ha két ember már hosszú ideje él együtt, és teljesen kiismerték egymást, akkor azt érezhetik, hogy már nem tudnak egymásnak mit adni, nem tudják egymást segíteni a szellemi fejlődésben. Ez pedig feszültséget generál. Ekkor két út áll előttük, vagy békében elválnak, vagy segítséget kérnek egy külső embertől, aki más nézőpontból látja a dolgaikat. Mi az utóbbit választottuk, mivel emlékeztünk arra, hogy milyen érzelmi állapotból indult a kapcsolatunk.

Nem adtuk fel ezen a ponton, hanem elkezdtünk dolgozni a kapcsolatunkon. Azt gondolhatod, hogy ha kilépsz és keresel magadon egy új párt, akkor vele minden jobb lesz. Ám van egy bökkenő! Garantálom, hogy ugyanolyan embert fogsz bevonzani az életedbe. Ez nem lehet másként, mert a tudatalatti programodból cselekszel. Ezért ezen kell változtatnod, különben minden marad a régiben.

Egy házasságot rendbe tenni és visszahozni a kezdeti tüzet nehéz feladat, amihez elengedhetetlen, hogy magadon dolgozz. Meg kell hallgatni a kritikákat, észrevételeket anélkül, hogy magadra vennéd. Én is ezt tettem. Mint mondtam, ez nem egyszerű, de tudom, hogy nem vagyok tökéletes és mindig van hová fejlődnöm. Ha ezt megérted, akkor te is képes leszel meglátni a párodban az igazi mélységét, a szellemi lényt. Ezután képes leszel elfogadni olyannak, amilyen, mert nem csak a felszínt fogod látni. Végül saját magadat fogod benne meglátni.

Ahogy írtam, elértük az abszolút mélységet, ahonnan elindultunk felfelé, a fény felé. Itt a kapcsolatok többsége zátonyra fut, de az a kevés százalék, akiknek sikerül ezen túljutniuk, azok elnyerik a "bölcsek kövét". Persze a változás nálunk sem egyik napról a másikra következett be, ez egy szisztematikus folyamat. Néha még visszanyúltunk a múltba, visszaköszöntek a régi minták. Ilyenkor figyelmeztettük egymást, hogy benne ragadtunk a múltban. Mindezt építő jelleggel, nem pedig egymás fejét leordítva. Régebben én is erőből akartam, ezért tapasztalatból tudom, hogy ez rossz út. Ilyenkor az információ, az energia visszapattan és nem megy át.

Ahogy az ember öregszik, úgy lesz egyre bölcsebb. Évekkel ezelőtt bennem is volt kishitűség, és uralni akartam a feleségemet és minden mást is. Ezzel mit lehet elérni? Csak annyit, hogy megfosztod a másikat a szabadságától, és ezáltal a boldogságtól. Nem csak őt, magadat is.

Kitartással és odaadással vissza érhettek arra a szintre, ahonnan a kapcsolat elindult. Mikor ide eljuttok és megérted az egész folyamatot, akkor rájössz arra, hogy ezt az állapotot magad át tudod élni. Képes leszel fenntartani ezt a magas energia szintet. Régebben nem gondoltam volna, nekem is szükségem volt a szeretetre külső forrásból ahhoz, hogy jól érezzem magam. Rájöttem, hogy magamat kell rendbe raknom, és akkor belőlem fog kifelé áramlani a pozitív energia.

Egy fontos dolgot még nem említettem, amire mindenképp szeretnék kitérni. Ez pedig egy hosszútávú kapcsolat 4 alappillére, amit úgy képzelj el, mint egy asztal 4 lábát. Ezek:

  • Közös értékrend
  • Közös célok
  • Pénzügyi gondolkodás
  • Szexualitás

Ha egyik láb hiányzik, akkor az asztal még meg tud állni. Viszont ha már kettő kiesett, akkor biztosan felborul. Így van ez a kapcsolatok esetében is. Ezért légy azon, hogy az egyik lábát mindig korrigáld.

A mai villámtanításomban ennyit szerettem volna neked átadni. Igaz kicsit hosszúra sikerült, viszont igyekeztem átadni tapasztalataim esszenciáját.

A páromnak Ildikónak szívből köszönöm a csodálatos 25 évet, ezt a fantasztikus utazást, amit együtt éltünk át. Rengeteget tanultunk egymástól és ezáltal én is jobb emberré váltam.

Köszönöm, hogy velem tartottál. Bízom benne, hogy a mai tanításommal is a segítségedre tudtam lenni. Ha tetszett a videóm kérlek iratkozz fel a Youtube csatornámra és küld tovább a barátaidnak, ismerőseidnek. Neked csak egy kattintás, neki a fényt jelentheti egy sötét labirintusban.

Namaste!

Mikóczi Ferenc – író, vállalkozó, mentor

A bejegyzés trackback címe:

https://nagyatalakulas.blog.hu/api/trackback/id/tr7014626800

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása