A nagy ÁTALAKULÁS

Az önfejlesztés csapdája

Mik a legnagyobb hibák?

2017. június 20. - A nagy ÁTALAKULÁS

1_kep.png

"Ripeness is all! - Az érettség minden!" William Shakespeare 

Az önfejlesztés egy egész életen át tartó tanulás, új ismeretek elsajátítása, ami által többé, értékesebb emberekké válunk. Igen ám, de sokan esnek bele ugyanazokba a csapdákba.

A könyvemben megírtam, hogy én 2012-ben kerültem lelkileg a padlóra és ekkor kezdtem megismerkedni az önfejlesztés világával. Én magam is kerestem, hogy melyik filozófia vagy vallás az, amely majd segíteni fog nekem, hogy egyenesbe jöjjek.

Az első hiba, amit elkövettem, hogy leragadtam egy irányzatnál. Nálam ez a buddhizmus volt. A keleti filozófiák világát kezdtem el kutatni, és a buddhizmus volt az, ami engem magával ragadott és a legközelebb állt hozzám. Olyan mélyen belemerültem, hogy gyakorlatilag elengedtem a materialista világot, amelynek meg is lett az anyagi következménye. Ebbe most nem szeretnék mélyebben belemenni, ugyanis a könyvemben több fejezetben is bővebben mesélek életem ezen részéről.

Ott tartottam, hogy majd egy évig voltam – én úgy nevezem – „Buddha állapotban”. De amiért megemlítem, hogy ez hiba volt, az az, hogyha leragadsz egyetlen filozófiánál, vallásnál, akkor elzárod annak a lehetőségét, hogy új ismereteket szerezz, megismerj új nézőpontokat és ennek a füstje fog megfojtani. Gyakorlatilag beszűkül a látótered és csak egyféleképpen látod a világot.

A másik, mondjuk úgy hiba vagy csapda, hogy mindenki keresi a titkot, a rejtett formulát, ami majd megváltoztatja az életét. Elolvasnak rengeteg könyvet, szemináriumokra, tréningekre járnak, hanganyagokat hallgatnak. Ezzel nincs is baj, sőt szerintem nagyon hasznos dolog, amelyek képesek rohamosan felgyorsítani az Átalakulásod.

Én is rengeteg könyvet olvasok, hangaanyagokat hallgatok, részt vettem P. Gy. szervezetfejlesztési tréningjein, Brian Tracy, Sz. P. előadásain és több alkalommal találkoztam Gunagrihával. 2014 óta pedig tagja vagyok PJA Choaching programjának.

Ezek mind fantasztikus rendezvények voltak, sokat tanultam belőlük, akárcsak a könyvekből, hanganyagokból.

Kérdezheted, hogy akkor mégis hol a csapda?

Az egésznek a csapdája, hogy rengeteg elméleti tudást megszereznek viszont a legfontosabb lépést elfelejtik, mert mégis mit ér a világ minden tudása, ha nem ülteted be a gyakorlatba és nem használod?

Sokan ezt nem teszik meg, nem ültetik be gyakorlatba, hanem helyette inkább elmennek még egy konferenciára, keresnek egy másik mentort és elköltenek újabb több ezer eurót, mondjuk úgy, a semmire. Keresik a megoldás kulcsát az életükhöz, aminek köszönhetően minden rendbe fog jönni.

Most viszont én is elárulok neked egy titok: NINCS TITOK. A megoldás kulcsát nem egy könyvben vagy előadáson fogod megtalálni. Ott rátalálhatsz az útra, ami elvisz téged a célig.

2_kep.jpg

"Tükröm, tükröm, mond meg nékem..."

Ha az életed rendbetételének a kulcsát keresed, akkor nézz bele a tükörbe, ugyanis az élet olyan, mint egy nagy tükör. Minden történése téged tükrözz vissza. Akármennyire is nehéz ezt elhinni, hiába küzdesz ellene, azzal csak erősíted. Az ott látott kép csak akkor változhat, ha meglátod magadban a külső tükröződés belső okát.

Azok a részeid, amiket talán még önmagad elől is elrejtettél a sötétség fátylába, de hidd el a tükör mindig a maszk mögé lát. Ezért napról, napra légy tudatosabb és merj találkozni ezekkel a sérült részeiddel (bennem is rengeteg minden jött a felszínre), mert csak az elfogadásoddal szabadíthatod ki őket a fogságodból. A belsőd a legnagyobb Tanítód!

Tehát azt javaslom, hogy képezd magad, olvass, tanulj, vegyél részt előadásokon, de a megszerzett tudást ültesd be az életedbe és használd, különben az egész csak elvesztegetett idő, pénz, energia.

Mindig az érzéseidre figyelj, mert ők a Te tanítóid. Ha úgy érzed, egyedül nehéz és szívesen indulsz el a kalandra a segítségemmel és még néhány hozzád hasonló társsal, akkor kövesd a blogomat vagy keress meg személyesen. Szívből állok a rendelkezésedre.

Namaste

Mikóczi Ferenc – író, vállalkozó, motivátor

A bejegyzés trackback címe:

https://nagyatalakulas.blog.hu/api/trackback/id/tr2712607749

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása