Mikóczi Ferenc: Vállalkozás fázisai

2019. szeptember 19. - A nagy ÁTALAKULÁS

Köszöntelek Drága Barátom!

Sebes szárnyakon elreppent egy újabb hét, én pedig elhoztam neked az új villámtanításomat, amiben a vállalkozás fázisaira helyezem a fókuszt. Végigvesszük azokat a szakaszokat, amiket egy vállalkozó végigjár a tevékenysége során.

Egy sikeres vállalkozó vagy cégvezető esetében az emberek csak azt látják, ahol most tart éppen. Az igazság, hogy amíg valaki eljut erre a szintre, az nem egyik napról a másikra történik. A mai videómban bemutatom neked azokat a lépcsőfokokat, amiket végig kell járni, míg eljutunk a csúcsig.

I. Fázis

Miután elvégeztük az összes vállalkozáshoz, cégalapításhoz szükséges papírmunkát, belecsöppenünk egy kihívásokkal teli világba. Mindegyik közül az első számú, hogy találjunk ügyfeleket, akiknek értékesíteni tudjuk a termékünket vagy szolgáltatásunkat. Egy átlagos vállalkozó ezen a szinten mindent maga csinál, a beszerzést, kiszállítást, marketing és így tovább.

A tapasztalat hiányából kifolyólag még nem tudjuk kellőképpen csoportosítani az erőforrásainkat és a megérzéseinkre hagyatkozunk.

II. Fázis

Az első fázis kihívásait leküzdve, világossá válik számunkra, hogy a fejlődéshez szükségünk lesz kollégákra. Olyan emberekre, akik lelkesek, jó hozzáállással rendelkeznek és tudjuk nekik delegálni azokat a munkaköröket, amikkel ebben a szakaszban már nem akarunk foglalkozni.

Saját tapasztalatom, hogy elsőre 99 százalékban rosszul döntünk és olyan embert alkalmazunk, aki nem válik be. Ennek több oka lehet, nincs kompetenciája az adott feladat ellátásához, nem a saját posztján dolgozik, vagy mi nem tudtuk megfelelően integrálni.

Előfordulhat olyan eset is, hogy a rossz delegálás következtében visszacsúszunk az I. fázisba.

III. Fázis

Ezen a szinten úgy képzeld el a vállalkozásodat, mint egy nagy szimfonikus zenekart, ahol te mint vezető a karmester szerepkörét töltöd be. A folyamatok összehangoltan működnek, ami annak eredménye, hogy minden munkakör, feladat, áramlás pontosan le van írva és minden posztra megvan az ideális ember a hozzájuk tartozó statisztikával.

Az igazság, hogy a cégek mindössze 4 százaléka tud áttörni a II. fázisból. Ugyanis mindegyik szint áttöréséhez folyamatos tanulásra, új ismeretek, rendszerek, módszerek elsajátítására lesz szükséged. Évekkel ezelőtt nekem is be kellett látnom, hogy az akkori tudásommal nem tudok továbblépni és újra elkezdtem tanulni, amiről bővebben olvashatsz A nagy Átalakulás című könyvemben.

Ha az utad elején vagy, akkor azt tanácsolom neked, hogy már az I. fázisban, az indulásnál döntsd el, hogy hova akarsz eljutni. Egy nagy vállalatot akarsz kiépíteni? Vagy egy kis családi vállalkozást? Esetleg szeretet-vállalkozó vagy, aki egy adott szakterülettel akar csak foglalkozni?

Arra viszont ügyelj, ha szeretet-vállalkozó vagy és megrekedtél az első szakaszban, akkor csak létrehoztál magadnak egy munkahelyet. Nem biztos, hosszútávon ezzel meg leszel elégedve. De ezt neked kell eldöntened.

Köszönöm, hogy velem tartottál. Bízom benne, hogy a mai témával is a segítségedre tudtam lenni. Ha tetszett a videóm kérlek iratkozz fel a Youtube csatornámra és küld tovább a barátaidnak, ismerőseidnek. Neked csak egy kattintás, neki a fényt jelentheti egy sötét labirintusban.

Namaste!

Mikóczi Ferenc – író, vállalkozó, mentor

A bejegyzés trackback címe:

https://nagyatalakulas.blog.hu/api/trackback/id/tr5715117948

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.