A nagy ÁTALAKULÁS

A legjobb Önmagammá válni!

Hozd ki magadból a legjobbat

2017. november 07. - A nagy ÁTALAKULÁS

onmagam.jpg

Az eredeti tervem az volt, hogy leírom miért nagyon fontos az önfejlesztés és ezáltal, hogyan tudod magadból a legtöbbet kihozni. De rövid töprengés után úgy határoztam, ezúttal átadom a virtuális tollat a kollégám kezébe, hogy a saját szemszögéből mutassa meg nektek az önfejlesztés világát. Mondhatnám, hogy ismét egy rendhagyó bejegyzéssel jelentkezünk, de mivel az egész oldalunk rendhagyó és szinte minden poszthoz kiírhatnánk, ezért most hanyagolom. Még a végén elveszíti a jelentését.

A kollégámról, Tiborról a nyár folyamán már olvashattatok, mikor is készítettem vele egy rövid interjút. Át is adom a szót, illetve a klaviatúrát Tibornak.

Sziasztok!

Ezúttal engem ért az a megtiszteltetés, hogy megírhatom nektek a saját gondolataimat az önfejlesztésről. Mielőtt belemerülök tegyünk egy rövid kitérőt. Az oldalon Feri két alkalommal is bemutatta a személyiség típusokat és a DISC tesztet. Mielőtt megkezdtem a munkám én is kitöltöttem és mondták, hogy kék-zöld vagyok. Én meg gyorsan végignéztem magamon, hogy valahol foltos volnék... Mire leesett, hogy a személyiség típusomról van szó.

Azért kezdtem ezzel, hogy kicsit tisztább képet kapjatok rólam és az észjárásomról. Mivel én logikusan gondolkodom és szükségem van tényekre, ezért nehezen azonosulok a spirituális világgal. Nagyon érdekel, szeretem a letűnt korok vallásait, hitvilágát vizsgálni, de nem érzem a sajátomnak. Szóval most az én nézőpontomból kaptok betekintést az önfejlesztésbe.

Az idekerülésem előtti időszakról már beszéltem a nyári interjúban és egy külön fejezetet is kaptam A nagy Átalakulás című könyvben. Nem akarom részletezni, elég annyi, hogy az energiaszintem, lelkesedésem a béka segge alatt volt. És akkor még enyhén fogalmazok. Egyik napról a másikra, célok nélkül tengődtem. Pesszimista és kételkedő voltam.

Ezzel a világlátással indultam neki az önfejlesztésnek. Mindent kétkedve hallgattam és az elején igazából nem is tudtam miről van szó. Emlékszem az első MasterMind találkozómra, amin Covey 7 szokása volt a téma. Én meg ültem ott és nem értettem ez miben segít? Na, ebben a hangulatba ültem és gondolkodtam, mit keresek én itt? Ellenálltam, mert ismeretlen volt számomra és újabb változást jelentett. Egy jó változást, de én ettől is féltem. Tudom hülyén hangzik. Főleg így 1,5 év távlatából.

_vyr_125earl-nightingale-a-legfurcsabb-titok.jpgAhogy jártam a havi összejövetelekre, hallgattam Feri előadásait szépen lassan kezdtem átengedni a hallottakat. Persze csak apránként. Visszagondolva az egyik legnagyobb lökést az első 30 napos kitartási gyakorlatom adta. 30 napon át, hallgattam Earl Nightingale: A legfurcsább titok hanganyagát. Minden nap adott valami újat, még az utolsó napon is. Amit viszont megtanultam, hogy hiába vannak álmaid, céljaid, ha nem vagy hajlandó felemelni a segged, megmozdulni és tenni érte. Keresheted a kiskapukat, írhatsz saját szabályokat, de az vissza fog ütni.

Ekkor lett világos, hogy nem kell hinni a spirituális világban, nem ez a kulcs. Hanem a tett. Az önfejlesztés, a könyvek, hanganyagok megadják az irányt, esetleg a technikákat, de a kulcs Te magad vagy. Nem mondom, hogy hirtelen megvilágosultam, és minden szép és jó. Visszatérnek a régi, rossz mintáim, de már képes vagyok felismerni. Persze, néha még csak azután, hogy megtörtént.

De haladok az utamon, és tudom merre megyek. Az elmúlt évben tanultakat tudom alkalmazni a munkámban és magánéletemben. Néhány emberrel megszűnt a kapcsolatom, pár barátommal szorosabb lett és lettek új ismerőseim, akik segítenek, ha elakadtam.

Ha Te is magadra ismersz a személyiségtípusomban, mert hasonlóan nehezen engeded be az új információkat - legyenek azok bármilyen hasznosak -, akkor ne aggódj, van remény. Nincs ebben semmi boszorkányság, csak tenned kell az álmaidért és nem fentről várni a csodát. 

Köszönöm, hogy ismét lehetőséget kaptam és megoszthattam veletek a gondolataimat. 10 év múlva talán már kamera elé is állok és láthatjátok az első videómat.

Sziasztok!    

 

A bejegyzés trackback címe:

https://nagyatalakulas.blog.hu/api/trackback/id/tr1613197670

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása