A nagy ÁTALAKULÁS

Mikóczi Ferenc: A pénztudatosság

2017. október 12. - A nagy ÁTALAKULÁS

Köszöntelek újra a szokásos csütörtöki villámtanításommal. 

Ezúttal is nagyon izgalmas és naprakész tanítással készültem neked, a pénztudatossággal.

A pénzről mindannyiunknak van álláspontja, kialakult nézete, fogalmazzunk úgy, hogy egy fix nézőpontja. A legtöbben ebből az egy irányból, nézőpontból tekintenek a pénzre és ugyanígy minden másra is. Ennek a bizonyítására kitaláltam egy jó kis játékot.

Tegyük fel, hogy felrajzolok neked (a videóba ezt láthatod is) egy fehér papírlapra egy fekete pontot és megkérdezem, hogy mit látsz a képen? Garantálom, hogy a legtöbb ember azt fogja mondani, hogy egy fekete pontot. Én viszont azt mondom, hogy látok egy nagy fehér mezőt, aminek a közepén van egy pici pont.

Tudod mi a különbség?

Az, hogy figyelem a ponton kívüli területet is. Visszakanyarodva a múltheti tanításomhoz, úgy fogalmaznék, hogy a radarképernyőn csak a pont van, de én érzékelem a ponton túli, a radarképernyőn kívüli világot is ("Láss tovább az orrodnál"). Tehát látom a lehetőségeket és nem ragaszkodok egy fix nézőponthoz. És ugyanígy állok a pénzhez is, látom a pénzben rejlő lehetőséget. Én ezt a látásmódot az apámtól örököltem, ahogy mindannyiunknál a gyerekkorban látott minták formálják a pénzhez kapcsolódó viszonyunkat. Leegyszerűsítve, ha pozitív mintát láttunk, akkor jól bánunk a pénzzel, ha negatív mintát akkor rosszul.

De, mint minden rossz programot, ezt is felül lehet írni. Ha most úgy érzed félsz a pénztől vagy nem tiszteled, akkor az a Te szűk keresztmetszetet a pénzzel kapcsolatban. Ilyenkor azt kell tenned, mint korábban mondtam, hogy beengedsz egy másik nézőpontot és nem ragaszkodsz a sajátodhoz, míg az a rögeszméddé válik. Keresd olyan emberek társaságát, akik jól bánnak a pénzzel és tanulj tőlük. Láss egy új nézőpontot.

És ugyanezt meg tudod tenni az életed más területein is, ahol problémáid vannak. Az Átalakulásom kezdetén én is elkövettem azt a hibát, igaz nem a pénzzel a kapcsolatban, hogy leragadtam egy nézőpontnál. Nálam ez a buddhizmus volt.  A boldogság, a lelki harmónia állt a középpontban és elengedtem a materialista világot. Erről már korábban beszéltem és a könyvemben részletesen le is írom, ezért most nem megyek bele mélyebben

Összefoglalva, amit eddig jól működtettél az életedben, ahol sikeres vagy, ott folytasd tovább a régi mintát. Viszont ahol problémáid, elakadásaid vannak ott változtass. Változtass az észjárásodon, a gondolataidon és felejtsd el a "lehetetlen", "nem tudom", "nem megy" kifejezéseket.  Ha úgy érzed egyedül nem megy vagy további iránymutatásra van szükséged bátran vedd fel velem a kapcsolatot.

Zárásként pedig álljon itt egy bölcs gondolat:

"Én vagyok a sorsom mestere és a lelkem kapitánya."

Köszönöm, hogy ismét velem tartottál és ha szeretnél többet megtudni a pénzhez való viszonyunkról bátran olvasd el a korábbi bejegyzésem

Namaste!

 

Mikóczi Ferenc - író, vállalkozó, mentor

A bejegyzés trackback címe:

https://nagyatalakulas.blog.hu/api/trackback/id/tr8312955831

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása