A nagy ÁTALAKULÁS

A pénz boldogít?

2017. október 03. - A nagy ÁTALAKULÁS

penz.jpg

A pénzről kialakult nézeteinket, elképzeléseinket a gyerekkori tapasztalataink formálják.

Azok számára, akik először olvassák a blogomat hihetetlenül hangozhat, de így igaz. A rendszeres olvasóink már többször hallhattak tőlem a paradigmákról. A pénzhez való hozzáállásunk is egy paradigma, ami lehet jó vagy rossz, attól függően, hogy mit hallottunk, láttunk a szüleinktől gyerekkorunkbanEzt megfigyelhetjük magunkon és a környezetünkön.

Bátran kijelenthetjük, hogy a legtöbb embernek a pénz biztonságot jelent. Akik így gondolkodnak, azoknak a pénz egyfajta nyugalmat biztosít valamint a maguk és szeretteik védelmét. Ezért sokan úgy értelmezik, hogy a pénz boldogít. 

De valóban így van?

Én bevallom, hogy szeretem a pénzt. Mint vállalkozó fontosnak tartom és gyerekkorom óta jól is kezelem. Mindig is értettem hozzá hogyan tudok pénzt csinálni, jól befektetni és beosztani. Én ezt láttam otthon az apámtól és vittem tovább a mintát. Tehát mondhatjuk, hogy nekem jó paradigmáim alakultak ki a pénzzel kapcsolatban

Az Átalakulásom előtt az egyik legfontosabb dolognak tartottam az életben. Szinte mindent annak rendeltem alá, hogy még több legyen. Megállás nélkül dolgoztam, előfordult, hogy 72 órát alvás nélkül. Az élet folyamatosan dobta elém a jeleket, de én akkor még nem voltam ennyire tudatos. A végén már eltávolodtam a saját családomtól, kis híján ráment az egészségem. Erről az időszakról és arról, hogy miként jött a változás bővebben olvashatsz A nagy Átalakulás című könyvemben.

A saját példámból mondom, profit nélkül nem tudsz senkinek sem segíteni vagy túl sokat elérni. A világ szeretné elhitetni velünk, hogy a pénz kapzsiság és igen, sok kapzsiság van jelen a világban. De a hiteles profit egy eszköz, amely megadja neked az erőt, hogy több jót tegyél több emberrel.

20205977_1339850472789605_1250701170_o.jpgFontos megtanulni a pénz tiszteletét, mert bármit, amit nem tisztelünk, azt elhanyagoljuk és mindent, amit elhanyagolunk végül haldokolni fog és elhagy. Hatalmas különbség van a pénz bálványozása és a pénz tisztelete között.

A pénz tisztelete egyszerűen annak a megértése, hogy mire szolgál a pénz és, hogy hogyan csináljuk. Én azt vallom, hogy a pénz hatalmat ad neked, hogy több emberrel több jót tudj tenni, mint simán csak szerető szívvel és üres zsebekkel. Mert, ha megérted, hogy üres zsebekkel párosult együttérzés és szimpátia nem az, amire a világ éhező gyermekeinek szüksége van.  

Tehát, ha rossz érzéseink vannak a pénzzel kapcsolatban, akkor vizsgáljuk meg, hogy mi lehet az oka, mit hallottunk gyerekkorunkban. A megoldás kulcsa ott van bennünk.

Tehát az első lépés a probléma feltárása. A könnyebb megértés érdekében megosztom az egyik tapasztalatomat. 2015-ben megalapítottam a Vulkán-tehetséggondozó társulást, amelynek a célja a tehetséges fiatalok támogatása. Különböző programok keretein belül adjuk át a tudást a fiataloknak, aminek egy fontos elem a pénzügyi intelligencia oktatása.

Az egyik ilyen rendezvény az Életmód Tábor, amit 2017. júliusában második alkalommal rendeztünk meg. A második napon az előadásomon szóba került a pénz és észrevettem, hogy az egyik lány viselkedése megváltozott. A pénz hallatán komor lett és érezhető volt a szorongása. Kiderült, hogy gyerekkora óta rossz érzést vált ki belőle, mert a szüleitől ezt a mintát látta. Tehát megvolt az első lépés, a probléma gyökerének feltárása.

cashflow_2.jpg

És ezután jöhetett a következő lépés, mégpedig a paradigma felülírása. Egy rossz szokást, beidegződést nem lehet kitörölni, de felül lehet írni. Beszéltünk róla, megértette, hogy a pénz mennyi lehetőséget rejt magában. Neki egyetlen nap is elég volt ahhoz, hogy megváltozzon a hozzáállása, aminek az eredményeként a harmadik napon megnyerte a Cashflow 101 stimulációs játékot. Erről a játékról egy korábbi cikkemben bővebben olvashatsz.       

Mindent összevetve kijelenthető, hogy egy szintig megállja a helyét az, hogy a pénz boldogít. 

A pénz nem gonosz, nem minden rossz forrása és a pénzzel kapcsolatos döntéseinket mi magunk hozzuk meg. 

Ha úgy érzed van még mit javítanod a pénzhez fűződő viszonyodon, akkor látogass el a havi rendszerességgel megtartott oktatásainkra. Az összejöveteleinkről bővebb tájékoztatást kaphatsz a konyv@nagyatalakulas.hu e-mail címen. 

Namaste!

Mikóczi Ferenc - író, coach, mentor

 

A bejegyzés trackback címe:

https://nagyatalakulas.blog.hu/api/trackback/id/tr3812918255

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása